3 Nisan 2012 Salı

son derste konuştuklarımız

iki kişi aynı fotoğrafa bakıyor. Fakat farklı yorumluyor. Farklı anlamlar çıkarmalarına etki eden faktörler nelerdir?

Aynı fotoğrafa, aynı insan, farklı zamanlarda bakıyor. Farklı zamanlarda, aynı fotoğraf, farklı duygusal tepkilere yol açıyor. Neden olabilir?

Bir film ya da herhangi bir görsel, tek kullanımlık mıdır? Bir kere bakar/ izler ve kenara mı atarız? Tekrar tekrar izler ve her seferinde yeni anlamlar mı keşfederiz?
Görseller tüketilir mi?
Hangi görseller daha kalıcıdır?

Son derste bunları konuşmuştuk.
Ve bahsi geçen bazı filmler şunlardı:

- İspanyol yönetmen Carlos Saura'nın TANGO filminde renk kullanımının psikolojik etkileri
http://www.youtube.com/watch?v=YUhYnD3yOGI

-Christopher Nolan'ın,
hafıza üzerine ilginç bir kurgusu olan, sondan başa ilerleyen MEMENTO filmi;

- İsviçreli yönetmen Jean-Luc Godard'ın yeni filmi Sosyalizm

-
Jean-Luc Godard'ın 1993 tarihli Je Vous Salue, Sarajevo (“Selam sana, Saraybosna” ya da “Seni selamlıyorum, Saraybosna”) isimli kısa filmi.
İki dakika on beş saniyelik bu kısa film, toplam iki adet fotoğraf karesinden oluşuyor.
Kelimelerin görsellerin algısına etkisine bakabileceğimiz bu örneği şu bağlantıdan izleyebilirsiniz:
http://www.youtube.com/watch?v=ItEHvYi8KZI

- Ayrıca bir arkadaşınız, Vanilla Sky filminde renk kullanımına dikkat çekti

-

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder